Vidstrakte skinner, stationer i massevis og afgange i alle retninger – velkommen til Frankfurt S-Bahn: S1, S8 & S9 i Train Sim World 5!
S-Bahn Rhein-Main opstod i slutningen af 1970'erne, da forskellige ruter ud af Frankfurt blev samlet som et enkelt netværk. Der blev også bygget og tilføjet en forbindelse til Frankfurt Lufthavn til netværket, både selve S-Bahn i 1980 og fjerntog i 1999.
Over tid er der foretaget mange tilføjelser og ændringer på netværket for at imødekomme stigende efterspørgsel. I 2018 indførte flere linjer natdrift, hvilket tilbyder døgnservice ind og ud af det travle Frankfurt.
I Train Sim World 5 kan du køre vestpå fra Frankfurt Hbf, herunder dens underjordiske perroner, og begive dig ud på et væld af rejser. Uanset om det er dag eller nat, kan du køre S1-ruter langs nordsiden af Main-floden eller tage S8 og S9 via lufthavnen på krydsende spor langs Rhinen og mødes under det historiske tag på Wiesbaden Hbf. Kør den moderne DB BR 430 på de mange hundrede afgange, der holder pendlerne i Hessen i bevægelse.
Med Free Roam kan du udforske de mange spor langs hver linje i dit yndlingsmateriel og køre distancen med Route Hopping; en monumental rejse på 320 km venter mellem Koblenz og Kassel på tværs af 4 ruter!