Landasan luas, stesen yang banyak dan perkhidmatan ke semua arah – selamat datang ke Frankfurt S-Bahn: S1, S8 & S9 dalam Train Sim World 5!
S-Bahn Rhein-Main wujud pada akhir 1970-an, apabila pelbagai laluan keluar dari Frankfurt digabungkan menjadi satu rangkaian. Turut dibina dan ditambah pada rangkaian ialah sambungan ke Lapangan Terbang Frankfurt, iaitu S-Bahn sendiri pada tahun 1980, dan tren jarak jauh pada tahun 1999.
Dalam Train Sim World 5, berlepas ke arah barat dari Frankfurt Hbf, termasuk platform bawah tanahnya dan mulakan pelbagai perjalanan. Sama ada siang atau malam, pandu perkhidmatan S1 di sepanjang tebing utara sungai Main atau ambil S8 dan S9 melalui lapangan terbang di laluan bersilang di sepanjang sungai Rhine, dan bertemu di bawah bumbung bersejarah Wiesbaden Hbf. Pandu DB BR 430 moden dalam ratusan perkhidmatan yang memastikan para penumpang di Hesse terus bergerak.