Embark on a journey to the future of Britain’s railways with the official Great British Railways Class 802 for Train Sim World! Unite the rails from city to coast as you take charge of the modern Intercity Express Train, giving passengers & enthusiasts a glimpse into the days to come as UK rail gets reshaped following decades of privatisation.
The BR Class 802 is part of the AT300 family - which since 2017 - has been established as the mainstay traction for long-distance services between England, Wales and Scotland. The Class 802 is a bi-mode variant, capable of running on overhead wires, or independently through its suite of underfloor diesel engines.
Great British Railways is a new, publicly owned, company, bringing track and train together to enable more passenger-focused planning and decision making. The launch of the GBR brand occurred on 9th December 2025 at an event at London Bridge, where the brand was first unveiled on a Class 802 playable in a TSW demo.
Now in Train Sim World, the Great British Railways Class 802 is ready for all to enjoy! Climb aboard a modern unit and take your first steps as a GBR driver across the iconic East Coast Main Line and Riviera Line, making good use of both electric and diesel mode operations. Run at break-neck pace between Doncaster and Peterborough, or take a scenic stroll along the Dawlish Sea Wall while, in both cases, displaying a new splash of colour as the distinctive red, white and blue iconography of the Union Jack flashes by.
Please Note: For the full experience, we recommend you own Train Sim World 6: Riviera Line and/or ECML: Peterborough - Doncaster which are available as separate purchases.