Head for the hills aboard trains anew in Liberec - Stará Paka from Vector Simulations! From the unique controls of the Class 843 to the iconic “Goggles” cab of the Class 750, tackle a mix of passenger & freight operations along a busy & treacherous single-track mountain pass in Train Sim World’s first Czech route.
The route which today tightly navigates its way from Liberec to Stará Paka was built in the 1850s as a section of a route from Germany to Pardubice. Born from a desire to primarily shift cargo - in particular, supporting the lucrative coal industry - the unforgiving terrain was bested by railway builders both domestic, and with the expertise from other countries more climatised to complicated rail routes.
Embark on a variety of passenger services with the Class 843, a single diesel railcar which can also haul coaches for additional capacity - the modern cab features complex start-up procedures and interactive radio functionality, with cruise control making easy work of the undulating terrain. In stark contrast, ready-up for a busy shift with the Class 750, a classic diesel loco with an iconic frame - enjoy hands-on driving as you head up and down the line, keeping local industries moving.
Take control of a more familiar throttle with the DB BR 642 which layers in from Maintalbahn (available separately) offering additional passenger services.
Additional timetable layer adding playable BR 642 DMU traffic from Maintalbahn (available separately)