Flying Scotsman behøver næppe nogen introduktion; det er et jernbaneikon, der har bestået tidens tand. Flying Scotsman, designet af Sir Nigel Gresley, forlod Doncaster Works i februar 1923 og blev senere ombygget til den stærkt forbedrede A3 Pacific.