Flying Scotsman to ikona kolejnictwa, której nikomu nie trzeba przedstawiać i która zdecydowanie przetrwała próbę czasu. Zaprojektowany przez Sir Nigela Gresleya Flying Scotsman po raz pierwszy wyjechał z Doncaster Works w lutym 1923 r.; w późniejszym czasie został przekształcony w znacznie ulepszony model A3 Pacific.