Kawal trafik penumpang dengan MBTA ungu yang bergaya dan ulang-alik melalui kawasan pinggir bandar komuter di Tengah Massachusetts. Kendali HSP46 yang bergaya, digandingkan dengan gerabak dwitingkat moden, dan lakukan perjalanan utama di landasan sibuk dari Boston South dan Back Bay, menuju ke Laluan Framingham/Worcester yang padat dalam Train Sim World 5!
Alami pengalaman mengendalikan laluan serantau dengan isyarat kabin yang kompleks dan pelbagai formasi tren, beroperasi dari 4 kabin berbeza! Cuba peranan MBTA dengan cara baharu; bermain sebagai konduktor untuk memeriksa tiket dan menghantar kereta api anda dengan selamat. Dengan mod Free Roam, terokai laluan dengan cara anda sendiri, dan jika anda memiliki Northeast Corridor yang laju, pindah antara setiap laluan untuk bertukar syif dan menuju ke Providence!