Embark on a scenic journey through the Garden of England with Firefly Simulations’ Medway Valley Line in Train Sim World! Explore the Kent countryside aboard Southeastern services via the county town of Maidstone, hugging along the bank of the Medway and weaving through industrious landscapes.
The Medway Valley Line opened in 1847 to connect Maidstone to the South Eastern Railway’s main line to Dover. Following the line’s early success, it was extended in 1856 further along the valley to Strood, joining up with the northern stretch of the SER network.
In Train Sim World, become a driver or guard aboard Southeastern services across the Medway Valley Line. Take in the picturesque riverside sights of the valley as you traverse the Garden of England. A journey that time forgot, the line still features many grade-listed structures, locally operated signal boxes and Kent’s iconic Oast Houses.
Climb aboard the Southeastern BR Class 375/3 and 375/6. As you set off across a 2025 timetable, explore a royal flush of features including interactive UK GSM-R! Key in your headcode and contact the signaller to get a response, all while enjoying a new sound set and audible passenger announcements.
Get the most out of the 2025 timetable with Southeastern Highspeed and the Thameslink Class 700, as well as Cargo Line 1, 2 and more!