En nordamerikansk klassiker gøres klar til tjeneste i det sydlige Californien i Train Sim World 5, hvor den ærværdige og robuste F59PHR styrker flåden til Metrolinks pendlertog. Oplev Antelope Valley eller San Bernardino med retro-kraft!
F59PH er baseret på godstogslokomotivet GP59 og blev designet i 1980'erne til at levere nyt dieseludstyr til passagertransport på nye pendlernetværk. Udstyret med 3000 hk og Head End Power var F59PH et af de bedste lokomotiver og derfor ideelt egnet til brug i tandemdrift med moderne togsæt og til håndtering af et stort antal togafgange.
Efter at lokomotiverne oprindeligt blev taget i brug i Toronto, Canada, bestilte Metrolink en hel flåde af lokomotiver i begyndelsen af 1990'erne, som skulle afgå fra Los Angeles og bruges på hele jernbanenettet i Californien. Gennem årene har teknologien også udviklet sig, men på trods af at to nyere dieseltyper nu er på skinnerne, forbliver F59PH i brug som F59PHR – en modificeret variant, der kan opfylde moderne emissionsstandarder.
Trods deres alder har Metrolink F59PHR-togene stadig deres klassiske hvide grundmaling, hvilket står i skarp kontrast til den sølvfarvede glans på deres passagervogne. F59PHR leveres sammen med Bombardier-dobbeltdækkervogne i deres grå bemalinger.
Bemærk: For at få den fulde oplevelse anbefaler vi, at du ejer Train Sim World 5: Antelope Valley Line, som kan købes separat.