Sebuah klasik Amerika Utara kini bersedia untuk perkhidmatan California Selatan dalam Train Sim World 5, apabila F59PHR yang kukuh menambah kekuatan kepada perkhidmatan komuter Metrolink. Hadapi kesibukan di Antelope Valley atau San Bernardino dengan kuasa retro!
Diadaptasi daripada lokomotif kargo GP59, F59PH direka pada tahun 1980-an untuk memperkenalkan lokomotif diesel penumpang baharu bagi rangkaian komuter yang sedang berkembang. Dengan 3000 kuasa kuda dan sistem Head End Power, F59PH menjadi antara lokomotif yang unggul, sesuai digandingkan dengan gerabak moden dan mampu mengendalikan jadual sibuk.
Mula berkhidmat di Toronto, Kanada, pada awal 1990-an, armada lokomotif ini ditempah untuk Metrolink di Los Angeles, beroperasi di seluruh rangkaian besar mereka di California. Walaupun bertahun sudah berlalu dan teknologi terus maju, serta dua jenis diesel baharu kini digunakan dalam trafik hari ini, F59PH masih bertahan sebagai F59PHR – varian dinaik taraf yang memenuhi piawaian pelepasan moden.
Gandakan pengalaman Metrolink anda di Antelope Valley Line atau San Bernardino Line dengan F59PHR dalam Train Sim World 5! Pandu kereta api ini di mana-mana laluan AS anda melalui mod Free Roam.