Salah satu tren utama di laluan ini ialah Arrow III, juga dikenali sebagai Jersey Arrow. Reka bentuk asal untuk armada kereta api elektrik ini bermula seawal 1968 untuk Pennsylvania Railroad, walaupun generasi ketiga terkini dibina pada tahun 1977. Arrow III Bahagian Hoboken dikenali dengan pelekat 25K yang dilekatkan pada setiap hujung kabin, menandakan ia disediakan untuk penggunaan 25kV, berbeza dengan elektrifikasi 12kV di Bahagian Newark.