Jika sebuah lokomotif diesel boleh kelihatan bergaya dan agak garang reka bentuknya, maka MP36PH‑3C memenuhi syarat. Dengan 3,600 kuasa kuda dan dibina untuk piawaian ketahanan kemalangan yang mantap, MP36PH‑3C mempunyai panjang 70 kaki, berdiri setinggi 15½ kaki, berat lebih 280,000 paun – malah memiliki gaya visual Eropah yang kemas dan cantik.
Dalam Train Sim World, MP36PH‑3C membuat debutnya di Peninsula Corridor, digandingkan dengan peralatan komuter Dua Tingkat yang sesuai untuk perkhidmatan ekspres melalui Kawasan Teluk. Berlumba ke selatan dari kabin futuristik unik MP36 dan ditolak dalam perjalanan pulang ke San Francisco dari Gerabak Kabin yang mengasyikkan.