Mulakan bekerja untuk operasi penumpang yang sibuk dengan menaiki NJ TRANSIT ALP-46 yang ikonik. ALP-46 yang moden dan sangat berkuasa diinspirasikan daripada saudara Eropahnya, BR 101. Berkembar dengan peralatan Berbilang tingkat dengan kapasiti tinggi, ratusan penumpang yang bergegas di antara Trenton dengan New York Penn Station melalui kereta api laju ini atau gerabak yang menyerlah.