W przeciwieństwie do lokomotywy ALP-46, ALP-45DP jest lokomotywą jednokabinową, która ma dość miejsca na dwa turbodoładowane silniki V12. Razem są one w stanie pchać i ciągnąć pociągi podmiejskie z mocą 4200 koni mechanicznych. Korzystając z trakcji napowietrznej, lokomotywa ALP-45 może pobierać energię zarówno z linii 25 kV Morristown Division, jak i z linii 12 kV Newark, co pozwala jej na obsługę połączeń do i z terminala Hoboken oraz stacji New York Penn Station.