ALP-45DP, 2010'ların başında hizmete giren modern ve yenilikçi bir lokomotif. Yaşlanan dizellerin yerini alan ALP-45, hem bir pantograf hem de çift modlu kullanım için bir dizel motorla donatıldı; bu sayede lokomotif New Jersey'nin elektriksiz hatlarında çalışabiliyor.
ALP-46'dan farklı olarak ALP-45DP tek kabinli bir lokomotif; bunun sebebi de içine iki adet turboşarjlı V12 motor sığdırmak. Bu motorlar birleştiğinde 4200 beygir gücüyle yolcu trenlerini hatlardan uzaklaştığında itip çekebiliyor. Elektrik hatları kullanıldığında ise ALP-45, hem Morristown Bölümü'nün 25kV'lık hatlarından hem de Newark'ın 12kV'lık sisteminden enerji çekebiliyor; bu sayede trenler Hoboken Terminali ve New York Penn Station arasında sorunsuz çalışabiliyor.