The winding section of Northeast Corridor that heads north towards Connecticut was built by the New York and New Haven Railroad in the 1840s. Following the path of the Long Island Sound, the route was designed to offer a direct line to New York. The rest is history, and the line became part of the busiest passenger corridor in the US.
In Train Sim World 6, become an engineer aboard the varied duties of New York’s passenger & freight network. Take charge of limited stop expresses, deadhead movements and all-stop commuter runs. Cross the iconic Hell Gate Bridge, serve both levels of Grand Central, and explore the local freight industries.
You are welcomed aboard the Metro-North M8 and Amtrak ACS-64. Across a diverse schedule sprouting from two New York terminals, weave through the suburbs with a variety of stopping patterns. Get to work on switching and local deliveries, trash train ops, and mainline runs with the SD40-2.
We’ve been working closely with the licensor to bring you an immersive, but safe representation of the route. This means there are a few adjustments to the experience on board the Metro-North M8, including Safety Systems (ATC, ACSES & Alerter) being always enabled, and adjusted in-cab controls.