Kembali ke masa lalu dan temui kereta api yang sudah lama hilang. Jejaki semula landasan melalui kawasan desa Inggeris yang bersejarah dengan Fowler 4F yang gigih berkhidmat. Era stim 1960-an yang klasik dan semakin memudar dibangkitkan semula dalam Train Sim World 3: Peak Forest Railway!