Climb aboard for challenging switching, maintenance-of-way, and train rescue operations with the Train Sim World MP15DC switcher locomotive for the Peninsula Corridor: San Francisco - San Jose route!
To handle a variety of special duties, the passenger equipment of the Peninsula Corridor is supplemented by a pair of MP15DC locomotives which originally served the Southern Pacific.
The MP15DC is a multi-purpose locomotive build in the traditional “end cab” design of diesel switchers but equipped with trucks capable of mainline service. Constructed by Electro-Motive (EMD) from 1974 through 1980, the MP15DC is a four-axle (B-B), 1,500-horsepower locomotive powered by a 12-cylinder 645-series engine and employing a D.C. generator. A total of 351 MP15s were constructed.
You’ll have the opportunity to put the MP15DC through its paces in a variety of authentic duties ranging from switching and train make-up duties at the railroad’s San Jose shop facilities to handling heavy-tonnage work trains on the main line to coming to the rescue of failed commuter trains!