MP15DC ialah lokomotif pelbagai guna yang dibina dalam reka bentuk “kabin hujung” tradisional untuk lokomotif penukar diesel tetapi dilengkapi dengan trak yang mampu beroperasi di landasan utama. Dibina oleh Electro-Motive (EMD) dari tahun 1974 hingga 1980, MP15DC ialah lokomotif empat gandar (B-B), 1,500 kuasa kuda yang dikuasakan oleh enjin 12 silinder siri 645 dan menggunakan penjana D.C. Sebanyak 351 unit MP15 telah dibina.
Anda akan berpeluang menguji prestasi MP15DC dalam pelbagai tugasan asli, daripada kerja penukaran dan penyusunan kereta api di fasiliti bengkel San Jose hingga tugasan berat di landasan utama dan juga menyelamatkan tren komuter yang gagal.