Rodzina lokomotyw Vectron firmy Siemens została zaprojektowana jako modułowa platforma odpowiadająca potrzebom każdego operatora kolejowego w Europie i jest dostępna w wielu opcjach trybu pracy. Do użytku zamówiono łącznie 2000 Vectronów, które wykorzystuje ponad 50 firm w Europie. To sprawia, że ta rodzina jest dobrze znana wszystkim fanom kolei.