Dive down the Devon Banks and soar along the Dawlish Sea Wall with the legendary Riviera Line for Train Sim World 6. Drive GWR services packed with holidaymakers for idyllic English coastal towns.
Both the Riviera and South Devon Main Lines were built in the mid-1800s. The challenging topography of the land saw rails navigate over hills and cling to coastlines. What followed was instant connections to seaside resorts and the ability to cross some of the most picturesque railway in England; as a result, the line soared in popularity.
Long gone are the days of GWR’s infamous broad gauge and atmospheric railway systems, instead today, the Exeter - Plymouth line is part of the greater, modern UK railway network. The Intercity Express Programme was one such innovation that saw the introduction of bi-mode multiple units to replace fan-favourite High Speed Trains. From this, the Class 802 was introduced, a more powerful, longer-range version of the IEP’s Class 800, designed for better tackling the undulating, distant West Country hills.
In Train Sim World 6, become a driver or conductor aboard GWR intercity and local services, race between Exeter and Plymouth in the Class 802, or take a trip to Paignton from the cab of the Class 150/2. Visit the newly built Marsh Barton station, soak in the sights of the sea, and wind through the hilly countryside.