Austria – negara jiran Jerman dan Switzerland, kedua-duanya sudah wujud dalam Train Sim World, terkenal dengan banyak perkara, terutama pemandangan menakjubkan dan rangkaian kereta apinya yang mengagumkan. Diuruskan secara nasional oleh ÖBB, atau Kereta Api Persekutuan Austria, perkhidmatan ini sering dinilai oleh penumpang sebagai antara yang terbaik di EU.