Giv den gas på Metrolinks regionale passagertjeneste med to ikoner fra den californiske jernbane. Den iøjnefaldende MP36 arbejder sammen med den moderne F125 på de daglige opgaver ud af LA's Union Station. Den dieseldrevne toglinje, der kører mod øst, tager passagererne på en solrig rejse til San Bernardino. Kør tilbage i førerhuset på Rotem med blandede toetagersformationer, som giver et anderledes perspektiv på myldretiden tilbage mod LA.
Oplev udfordringen ved at holde køreplanen på en enkeltsporet strækning. Forsinkelser er lig med kaos, hvis du forstyrrer andre tog! Påtag dig rollerne i Metrolink på nye måder; spil som konduktør for at tjekke billetter og sende dit tog sikkert af sted. Med Free Roam kan du udforske ruten på din egen måde.
Den daglige forstadspendling venter, forbind den vidtstrakte LA-metropol og kør hurtigt til foden af bjergene med Train Sim World 5: San Bernardino Line!