Wind the clock back to the 1990s and tackle Cajon Pass in old-school style! High Iron Simulations retell the days of the Cajon Subdivision before the start of BNSF. A trip through time awaits aboard classic 6-axle motive power in striking Santa Fe schemes.
Cast your mind back to Californian railroading of the 1990s and picture the scene; the former ATSF, known simply as Santa Fe, was one of the most prominent Class 1 Railroads of the United States. Since its inception in 1859, Santa Fe had amassed over 13000 route miles and was the operator of some of the most famous trains in the US, as well as of course, a vast freight network.
In Train Sim World 6, the lavish colors of the ATSF repopulate the rugged Cajon Pass route, recreating the experience of the early 1990s - the final years of Santa Fe operations. Embark on a variety of duties with 2 classic examples of ATSF equipment; the C40-8W and SD40-2, in iconic Warbonnet and freight liveries.
Utilising a new trio of freight cars from ATSF’s roster, as well as contemporary variations of existing equipment, get to work hauling locals, switching in yards and running mainline manifests, as well as hefty intermodals across an all-new timetable based on real Santa Fe schedules, and 5 new scenarios. Get even more SD40-2 action with layered Union Pacific services from Sherman Hill. The 90s are back and here to stay with Santa Fe on Cajon Pass!