Keluarga tren Class 170 telah lama dikenali sebagai sebahagian daripada perkhidmatan tren serantau dan jarak jauh di UK sejak beberapa dekad lalu. Walaupun kebanyakannya beroperasi di utara Sungai Thames, Southern turut menggunakan varian terbitan Class 171 DMU di beberapa laluan terakhir dalam rangkaian mereka yang masih beroperasi menggunakan diesel.
Dalam Train Sim World 6, masuk ke kabin pemandu Class 171 dan meluncur sepanjang East Coastway Remastered dengan jadual perjalanan yang serba baharu. Imbau kembali hari-hari terakhir perkhidmatan tren diesel Southern ke Brighton, sebelum laluannya dipendekkan ke Eastbourne. Laluan East Coastway kini menampilkan perkhidmatan operasi penuh buat pertama kalinya, termasuk perkhidmatan di antara Lewes dan Eastbourne.
Class 171 oleh Rivet Games menampilkan kedua-dua subkelas 171/7 dan 171/8 serta berbeza daripada kelas 170 dengan penambahan penyambung Dellner, yang digunakan untuk disambungkan kepada Class 377 ketika kecemasan, dan semestinya dilengkapi livery dan reka bentuk dalaman Southern. Satu lagi varian Class 377 itu turut disertakan, iaitu 377/3 dengan 3-gerabak yang menampilkan rekaan asal lampu hadapan gaya Adtranz serta menambah kepelbagaian bagi perkhidmatan berhenti-henti di semua stesen ke Seaford.