Velkommen til Holland! Tag på en helt ny europæisk rejse i Train Sim World 5 med Spoorlijn Zwolle - Groningen. Kør ekspresafgange for Nederlandse Spoorwegen fra det hævede førerhus i den ikoniske ICMm "Koploper", og sus mellem pendlerbyer med den moderne SNG Sprinter. Et nyt land og nye udfordringer venter med vores første hollandske rute!
Linjen mellem Zwolle og Groningen skylder sin oprindelse til loven om anlæggelse af statsbaner fra 1860, som resulterede i opførelsen af Hollands første tre store statsejede jernbaneruter, der forbandt store byer. Zwolle - Meppel blev bygget som en del af linje A, hvor linje C forgrenede sig ved Meppel for at fortsætte mod Groningen via Assen. I 1870 var forbindelsen mellem Zwolle og Groningen færdig.
Med tiden er ruten blevet periodisk opgraderet, ikke mindst i 1970'erne med ombyggede stationer og køreledningselektrificering (1,5 kV), som er standarden for hollandske jernbaner. 70'erne var også tiden, hvor introduktionen af det berømte NS Intercity Materieel, der bedre er kendt som Koploper, fandt sted. Fra november 2023 er linjen gennem Hoogeveen Station blevet udvidet og omlagt for at øge hastigheden på intercity-ruterne.
I Train Sim World 5 kan du blive lokomotivfører eller konduktør ombord på Nederlandse Spoorwegens ruter. Sæt dig ind i nutiden, sprint frem og tilbage på lokaltog mellem Zwolle og Groningen med den slanke SNG Sprinter, og stig op i det cockpitlignende førerhus på den moderniserede ICMm Koploper for hurtigere intercity-tjeneste. Lær nye signaler, ny skiltning og nye systemer på TSW's første hollandske rute!