Wybierz sposób, w jaki chcesz grać: prowadź pociągi, jedź jako pasażer, wykonuj zadania na trasach albo po prostu znajdź dobry punkt obserwacyjny i patrz, jak rozwija się akcja. Twórz własne warianty gry dzięki narzędziom do kreowania scenariuszy (Scenario Planner) i barw (Livery Designer). Jakkolwiek będziesz grać, możesz wiele zobaczyć i doświadczyć w Train Sim World 2: Tharandter Rampe.