Efter begivenhederne på Thomas' første hele dag på West Somerset Railway er forberedelserne i gang for at fejre Thomas' fødselsdag. Arbejd med Diesel, mens han henter de drilske vogne fyldt med festartikler. Men laver de deres sædvanlige narrestreger?
Som en særlig gave har Thomas bedt om at blive malet om til sin fødselsdag! Rejs med Thomas rundt på West Somerset Railway i hans oprindelige grønne bemaling med hans oprindelige nummer 70 og hvide nålestriber. Vær et rigtig nyttigt lokomotiv, når du tager passagerer med i Annie og Clarabel og hjælper til, når andre er i nød.