Sebagai hadiah istimewa, Thomas telah meminta untuk dicat semula sempena hari lahirnya! Mengembara bersama Thomas di sekitar West Somerset Railway dalam Livery Hijau Asalnya, lengkap dengan nombor asalnya 70 dan garisan putih. Jadilah enjin yang benar-benar berguna dengan membawa penumpang menaiki Annie & Clarabel serta membantu ketika yang lain memerlukan.