Træd op på førerpladen, og tag på en særlig rejse, når Thomas Tog får sin debut i Train Sim World 5! Kør med Thomas, mens han er på vej til West Somerset Railway med Annie og Clarabel. Diesel er også med på turen. Gad vide, hvad han kan finde på?
Efter en invitation fra fastlandet er Sir Topham Hatt blevet spurgt, om hans lokomotiver kan besøge West Somerset Railway til en særlig weekend, hvor folk kan se North Western Railways fineste. Sir Topham Hatt har besluttet at lade Thomas tage til fastlandet med Annie og Clarabel! Kør specialtog langs fastlandets længste normalsporede veteranjernbane.
Men vent! Diesel er sit drilagtige jeg og vil være med på eventyret ... Han er fulgt efter Thomas til West Somerset og er fast besluttet på at spille ham et puds og bevise, at han er Sir Topham Hatts mest nyttige lokomotiv. Arbejd uden om Diesels narrestreger for at undgå forvirring og forsinkelse.