Race through the heart of the Black Country and serve West Midlands commuters with All Aboard Studios’ debut route, Train Sim World 6: West Coast Main Line: Birmingham - Crewe! Embark on modern passenger services from the cab of the versatile & varied BR Class 350 EMU.
The West Coast Main Line was built by many smaller companies during the birth of the railway era, but the central and oldest section of the route was the Grand Junction Railway. Perhaps one of the oldest long-distance railways in the World, the GJR was designed to link the famed Liverpool & Manchester to Birmingham. Their chosen route weaved out of Birmingham to Stafford via Wolverhampton, before heading up to Crewe.
In the following years since its opening in 1837, and with additions like the Stour Valley Line via Dudley, the line played a strategic role in the development of the industrial Black Country and saw a boom in traffic. With the eventual merge to create the LNWR, and later LMS, the route became a vital section of the WCML, Britain’s busiest main line.
In Train Sim World 6, become a driver or conductor aboard bustling commuter services along the iconic Birmingham - Crewe section of the WCML, during the transitional 2019 era. At the controls of the Class 350 in multiple liveries and variants, call at all local stations in the northwest suburbs of Birmingham and into Wolverhampton, join additional traffic at Stafford, then open the throttle and race to historic Crewe. Dial the speed up to 11 and turn the WCML into a racetrack with layers such as the Avanti West Coast Pendolino (available separately).