Trasa West Coast Main Line została zbudowana przez wiele mniejszych firm w czasie, gdy kolej jeszcze była w powijakach. Jednak centralnym i najstarszym odcinkiem tej trasy było Grand Junction Railway. To prawdopodobnie jedna z najstarszych tras dalekobieżnych na świecie. GJR zostało zaprojektowane z myślą o połączeniu sławnego Liverpoolu i Manchesteru z Birmingham. Wybrana przez nich trasa wiodła z Birmingham do Stafford przez Wolverhampton, zanim skręciła do Crewe.
W kolejnych latach po otwarciu (w roku 1837), dzięki dodatkom takim jak Stour Valley Line przez Dudley, linia odgrywała kluczową rolę w rozwoju przemysłowego Black Country i odnotowała wzrost zainteresowania pasażerów. Wskutek połączenia, aby stworzyć LNWR, a później LMS, trasa stała się istotnym odcinkiem WCML – najruchliwszej trasy w Wielkiej Brytanii.
Zostań w Train Sim World 6 maszynistą lub konduktorem na pokładzie pociągu pasażerskiego na malowniczym odcinku Birmingham – Crewe trasy WCML w przejściowym okresie 2019 roku. Za sterami Class 350, w wielu barwach i wariantach, zatrzymuj się na wszystkich lokalnych stacjach północno-zachodnich przedmieść Birmingham i mknij aż do Wolverhampton. Dołącz jako dodatkowy pociąg w Stafford, a następnie przestaw zwrotnicę i mknij z wiatrem aż do historycznego Crewe. Zwiększ tempo aż do 11 i zmień trasę WCML w tor wyścigowy, wszystko za sprawą pociągu Avanti West Coast Pendolino (dostępnego osobno).