West Coast Main Line blev bygget af mange mindre selskaber ved jernbanens tidlige fremkomst, men planerne om at lede trafikken uden om Birmingham via Trent Valley Line blev til virkelighed med åbningen af denne strækning i 1847, hvilket skabte en mere direkte rute fra London til det nordlige England gennem Rugby, Lichfield og Stafford.
Udforsk Train Sim Worlds hidtil længste britiske rute, idet du tilbagelægger i alt 174 kilometer mellem Milton Keynes og Crewe ombord på nogle af de mest moderne tog på det britiske netværk, herunder Avanti West Coast BR Class 807 'Evero'.
Avanti West Coasts 'Evero' er AT300-flådens seneste innovation. Den har et velkendt design, men byder på et betydeligt mere ergonomisk interiør, et forbedret førerhus, et optimeret køkken og en komfortabel førsteklasse. Resten af toget fokuserer på en tiltrængt kapacitetsforøgelse på WCML-ruten.
Som forstærkning indsættes Class 350/4, der standser ved samtlige lokalstationer i Warwickshire og Staffordshire, inden den fletter sammen med den øvrige trafik ved Stafford. Giv derefter fuld gas, og sæt kursen mod det historiske Crewe.