Train Sim World 6: West Coast Main Line: Preston - Carlisle
From Just Trains: tap into the nostalgic 1980s and run up the most picturesque section of the famed West Coast Main Line in Train Sim World 5; the stunning and immersive 90+ miles of Preston to Carlisle awaits aboard classic British AC electric traction. Embark on InterCity passenger and trundling freight duties, or take a trip to the Morecambe coast, all in TSW’s longest UK route to date!
Experience the roles of British Rail staff between the cities of Carlisle and Preston amidst a complex 1986/87 timetable. Master the intricacies of the powerful BR Class 87/0. Controlling the tap changer technology is paramount for racing over the famous steep incline of Shap summit on a variety of services. From the non-stop InterCity runs, to the slower cross-country hops serving Lancaster, Oxenholme and Penrith. Haul passengers in true BR comfort with both the venerable Mk2a and the new Mk3a coaches!
With both the 87 and the ever-versatile Class 47; mingle between passenger services and wait your turn in passing loops on freight services. Gear up for a trip to the seaside too with shuttles along the Morecambe branch, driving the improved classic diesel, the Class 101 DMU. Hang up the master key entirely to safely dispatch trains and check tickets with Conductor Mode.