Tropico 5 – Inquisition
Na pięknej wyspie Tropico nigdy nie pada – El Presidente stanowczo tak stwierdza. Więc gdy nadciągają chmury i zaczyna padać deszcz, wiadomo, że coś się wydarzy. Krążą plotki, że jakaś grupa obywateli zjednoczyła się, tworząc tajemniczy kult, i rzuciła klątwę na Tropico. Nowa, nadprzyrodzona moc chce przejąć władzę, a ty, jako El Presidente, potrzebujesz boskiej pomocy, aby zdjąć klątwę. Czas na inkwizycję.
Zapewnij Tropico specjalne usługi inkwizycji. Zapewnij sobie dobre stosunki z inkwizycją, budując jej nową kwaterę główną, z której inkwizycja będzie mogła karać kultystów za nadprzyrodzone wykroczenia. Ale nie pozwól im zdobyć zbyt dużej władzy. Muszą pamiętać, że tylko Ty, El Presidente, możesz rządzić wyspą Tropico. Tylko dzięki starannemu zarządzaniu możesz sprawić, że Tropico ponownie stanie się rajską wyspą.