Festival
Get on your dancing shoes, ‘Festival’ DLC brings the party to Tropico 6! Help El Presidente host a killer party and stave off an ancient entity while he’s at it.
Plan, build and use your stunning sense of cunning to take on ‘Boredom’: an evil entity threatening to remove all entertainment from the sun-soaked paradise of Tropico.
Choose from four festival areas and +20 variations of party, each bringing their own unique swing to the isles. Knowledge is power and what’s power without cash? Swap in your know-how for financial gain or enjoy an increased birth rate after the party goers have had their fun.
Repel the ancient ‘Boredom’ with measures seldom seen by El Prez’ like singing, dancing, and general good cheer.
Become the hottest party planner on the archipelago with new buildings like the Dance School or Balloon and Fireworks factory and ensure all eyes are on you with a snazzy new party outfit and theme for the presidential palace. Deal the death blow to ‘Boredom’ with a jukebox full of catchy tunes and party like your life depends on it, because it does!