Going Viral
The dictato… err, doctor is in! Keep calm, citizens, The Tropican Mobile Doctor Squad is on the case. Nothing to see here. Nothing to worry. Carry on and vote for El Prez, or else?!
In Tropico 6's Going Viral DLC, the health and prosperity of your nation hang in the balance as contagious diseases sweep through your island paradise. As the glorious Presidente you are the key to controlling them through managing the masses with your di…plomatic skills and some brand-new means like the Mobile Doctor Squad, the Medical Checkpoint, the Colossal Hospital and the Healing Howitzer.
So, your top priority is to find a cure and prevent a Tropican mass panic at all cost. Or…perhaps, you could make use of it first for your own… uhm the well-being of the Tropican nation? Worth a second thought at least, because as the panic rises, you’ll gain more options to decree tempting edicts to control your subjects and influence the masses. However, a good Presidente needs to bear in mind– deceased citizens cannot vote for you!