New Frontiers
At the heart of Tropico 6's New Frontiers DLC is the new Spaceport Complex, where you'll build rockets to achieve your ambitious goals. With the all-new Mission Mars campaign, you are assigned with catapulting Tropico into the future at the speed of light.
Utilise different components to construct rockets that will keep you ahead of the international competition. But don’t forget, only by staying ahead in research will you win the infamous Space Race, walk on the moon, and establish the first Mars colony of humankind. Mars does seem a good place for expansion – or to send your political opponents. Problem solving, the Tropican way....
But dangers and unforeseen events lurk in the vast expanses of space, and you'll need an urgent creative solution if you don't want to abort your mission. There is a new frontier ahead so be sure that in the end, it is you who can proclaim “The eagle has landed!” for Tropico.