Tropican Shores
A new age is dawning upon Tropico. In his ultimate wisdom, the best leader of the best nation E V E R, El Presidente has brought a new visionary expansion to the citizens of Tropico, turning toward the great Blue Gold that surrounds Tropico’s unmatched shores – the ocean.
Tropico 6 – Tropican Shores brings you a multitude of new opportunities to build and expand your island upon the ocean. Turn water into wine… pardon: turn water into electricity with the new Tidal Power Station, collect shiny Pearls with the Pearl Diver, and provide your subjects a host of new (and totally non-shack-related) housing options (caution: those houseboats might attract long-haired musician families.)
Speaking of musicians – it wouldn’t be your favorite banana republic if there weren’t new ways for Tropicans and filthy rich tourists to spend their hard-earned money: the Private Yacht Shipyard has you covered, but you’d better make sure there are no icebergs in sight!
With all the excitement of this news, you may find yourself in need of something relaxing to distract you from your ocean preparations. Luckily, El Prez has you covered with the restorative Dolphin Therapy – but be careful to vote for him or those dolphins might turn into sharks!