Trover Saves the Universe
Trover Saves the Universe is a comedy adventure filled with combat, platforming, puzzles, and morally questionable choices. Your dogs have been dognapped by a beaked lunatic named Glorkon who stuffed them into his eye holes and is using their life essence to destroy the universe. You're partnered with Trover, a little purple eye-hole monster, to rescue those dogs of yours and save the cosmos.
Our players are averaging between 7 to 8 hours for a golden path playthrough, not counting collectibles and additional interactions tucked away for curious players to discover. This is the kind of game that's best when you explore and hang out and listen to characters. We suggest hanging out in areas to see what happens!
M for Mature - Blood and gore, drug references, mature humor, strong language, violence.
Trover is a purple eye-hole monster who you team up with. You’re able to control him with a power baby that he pulls out of his eye-hole and attaches to your controller.
Nope! How exciting is that! You are free to play Trover in VR or on a standard display. You can even switch back and forth whenever you feel like it.
You can use your Vive headset alongside a gamepad or keyboard and mouse if you prefer!
It’s a single player comedy action platformer. There is no multiplayer, you control both the Chairorpean and Trover.
While this is a fun and colorful cartoon-style game, we don’t recommend young children playing it due to the rating and content in the game. It does have a censored version, however, that only bleeps out f-bombs. We’ll leave it to your discretion...but we did warn ya! ;)