Uncanyon
Uncanyon er et eventyrspil med fokus på hjernevridere, som sætter dig ind i en tidligere levende, men nu glemt verden, som befinder sig i sømmet mellem ikke-parallelle virkeligheder. Du spiller som Sonia, en ung kvinde som ender i denne nye og fantastiske verden, hvor bakkerne trækker vejret, træerne skifter farve, og verden selv aldrig står stille. Da hun udforsker dybere, begynder hun at opdage hemmelighederne og de større mysterier i Uncanyon, samt hendes egen skæbne som sagnomspunden helt.
Uncanyon er skabt til eventyrere, som tænker i lag og løsninger. For at beskytte deres hemmeligheder er de faldefærdige templer og overgroede ruiner fyldt med fælder og gåder beregnet til at afvise alle, bortset fra de udvalgte få. Som Finderen af Tabte Ting indsamler du mystiske optegnelser, urgammelt udstyr og unikke maskiner skabt af magiske fragmentsten, der ikke blot hjælper med at løse hjernevridere, men også viser sandheden om en verden, der nøje vogter over dens historie og hemmeligheder.
Uncanyon findes i vejkrydset af ikke-parallelle virkeligheder, og du besidder evnen til at omdanne omgivelserne mellem dem. Ved at søge og aktivere fragmentsten-enheder over hele verden, kan du bøje verdenen til din vilje: omdan hjernevrideren under dine fødder, forvis de lurende farer, skift sten og skygge eller afslør veje, som altid var til stede, skjulte og ventende i en virkelighed du ikke havde opdaget før nu.
Din rejse tager dig igennem fem biodiverse, semiåbne regioner, og hver flyder over med skjulte vidundere – hviskede rygter, halvt begravede gåder og hemmelige udfordringer, som kun er beregnet til dem med et skarpt øje og stædig nysgerrighed. Nogle mysterier rækker langt ud over hovedhistorien og er snørklede og kryptiske nok til, at de kunne tage en gåde-erfaren eventyrer overraskende lang tid om at løse dem. For de spillere, der jagter mysteriet, efter spillet er forbi, er Uncanyon et spil, der lader dets dybeste hemmeligheder vente på sig.