Uncanyon
Uncanyon is a puzzle-first adventure that drops you into a once-abundant but now-forgotten world, tucked into the seam between unparallel realities. You’ll play as Sonia, a young woman who tumbles into this new and fantastical world, where hills breathe, trees change color, and the land itself never stands still. As she wanders deeper, she begins to uncover the secrets and greater mysteries of Uncanyon, and her own unlikely destiny as its prophesied hero.
Uncanyon is built for adventurers who think in layers and solutions. To guard their secrets and treasures, its crumbling temples and overgrown ruins are laced with traps and riddles designed to turn away all but the chosen few. As the Finder of Lost Things, you'll gather curious records, ancient equipment, and unique devices made from magical fragmentstone, piecing together not just solutions to puzzles, but the forgotten truths of a land that guards its history and secrets closely.
Uncanyon exists at the intersection of unparallel realities, and somehow you hold the ability to morph the environment between them. By seeking out and awakening fragmentstone devices scattered across the land, you can bend the world to your will: reshaping the puzzle beneath your feet, banishing lurking dangers, shifting stone and shadow, or unveiling paths that were always there, invisible, waiting in a reality you hadn't yet discovered.
Your journey winds through five bio-diverse, semi-open regions, each brimming with hidden wonders — whispered rumors, half-buried riddles, and secret challenges meant only for those with a sharp eye and a stubborn curiosity. Some mysteries stretch far beyond the main tale, tangled and cryptic enough that unraveling them may take a puzzle-minded adventurer a truly unexpected amount of time. For those who chase a mystery long after the credits roll, Uncanyon promises to keep its deepest secrets waiting.