Vampire Survivors: Legacy of the Bloodmoon
A cautionary tale, or a story better left untold? Legacy of the Bloodmoon is the darkest expansion to date for Vampire Survivors.
"In ancient times, Saint Baal'Thasar had a vision of paradise, lit by a bright, red moon. And so he founded the Order of the Red Moon, to lead people to a land of eternal life. The myth says that Baal'Thasar found his paradise during a pilgrimage, and so never returned.
Unscrupulous beings consumed by ambition, a cautionary tale, or a story better left untold?
Malice Bloodmoon: Malice is leading a pack of disciples in the search for the ancient lair of the Order of the Red Moon. Little do they know, they are there just to be used as cannon fodder and meat shields by the ruthless matron.
Calogero Bloodmoon: A heinous beast of a man with an unquenchable bloodlust. Any obstacle in his path ends up shattered by his massive axe.
Baal'Thasar: The founder of what was once known as the Order of the Red Moon, or what's left of him. What did he truly find on his pilgrimage?
Ashtart: One of the first followers of Baal, now turned into a malevolent presence that inhabits any old bones it touches.
Sargon: A king from ancient times who followed Baal, driven by ambition and fear of death, only to end up forever trapped in a hellish dimension.
Scarlet Needle: Malice's favourite attack. Enemies are impaled by needles that inflict paralyzing pain.
Incineration: Why deal damage when you can erase a whole bunch of enemies from existence with a single flick of the hand?
Blacken Firmament: An ominous celestial body darkens the heavens and starts tearing reality apart.
FireBall: Yep, peak originality: a weapon called fire ball will now be in Vampire Survivors. To not be confused with FireFall, FireWall, or their union: FireStall.