Verdun
The game takes place on the Western Front between 1914 and 1918, in one of the bloodiest conflicts in world history - inspired by the infamous Battle of Verdun in 1916.
Verdun is the first multiplayer FPS set in a realistic World War One setting, and is the game which started the WW1 Game series. The vicious close quarters nature of trench warfare means that skill with a bayonet can be as vital as good aim with a rifle. Other games in the series include Tannenberg, set on the Eastern Front, and Isonzo, featuring mountain warfare set on the Italian Front.
The game offers 5 distinct game-modes with many historically accurate features such as realistic WW1 weaponry, authentic uniforms, horrendous gore, and maps based on the real battlefields of France and Belgium. The dynamic Frontlines game mode features 64 players taking turns to go over the top and attempt to capture the opposing trench line.
For Verdun, we carried out extensive field research at the battlefield itself and were advised by knowledgeable historians to make sure the individual elements in Verdun are as historically accurate as it can get. Uniforms have been recreated to the tiniest detail, the weapons are modeled to exact references and the maps use realistic props and terrain layouts. Everything has been tailored to recreate the grim atmosphere so typical of WW1, from the immersive interface and war torn maps to realistic sounds and voices that evoke the feeling of actually being there in the muddy trenches.