Video Horror Society - Anomaly
The Anomaly is a hyper intelligent alien hive mind with the power to shapeshift into its victims. It scuttles from planet to planet, invading bodies and devouring minds... and now it has crash landed on Earth. Beware the beast that lurks under the ice.
The newest addition to your monster roster is our most bloodcurdling creation to date. Launched with the free Outpost K origin map, the Anomaly picks off paranoid miners for mere biomatter in a ruthless mission to assimilate and spread.
The anomaly hosts a hive of 3 parasitic abilities sure to scourge the planet as we know it. Disperse your flesh into your surroundings and slither undetected with savage speed. Mimic your prey and blend in with the pack, become a teen before you make your attack. Scour your surroundings and stalk your prey from afar.
The Anomaly will sink into the floor, increasing movement speed and becoming unable to hear, see, or be seen by teens. When Disperse ends, all teens within range of the Anomaly will be Gooped, allowing movement and preventing most actions.
The Anomaly will take on the likeness of a random active teen for a limited time, or until canceled by attacking or using the Power again. Teens will not hear the Anomaly's tension track.
The Anomaly will enter a Scouring state, sinking partially into the floor and becoming Immobile and Blinded. While Scouring, all active teens will gradually become Exposed to the Anomaly, starting with those farthest away.
We are we are we are... Piece together Bonivini’s most haunting trilogy to reveal the Anomaly’s tale of terror. Unlock exclusive trilogy costumes along with unique rewards for completing this alien invader’s scenes and movies. Become the Anomaly today before it becomes you!