Wargame: Red Dragon - Nation Pack: Italy
Lead the striking Italian Armed Forces to victory in Wargame: Red Dragon - Nation Pack: Italy. With an equally rich military history and armament industry, over 100 Italian units wait to be commanded, from the A-129 Mangusta to the C1 Ariete tank and Alpini mountain infantry.
Lead the striking Italian Armed Forces to victory in the new Wargame: Red Dragon - Nation Pack: Italy. The unique and varied Forze Armate Italiane will be represented in full in this comprehensive Nation Pack expansion of Eugen Systems' ever-popular real-time strategy title.
The linchpin in any NATO-led Mediterranean operation, the capable Italian Armed Forces enjoys a long and proud military lineage, from its elite Alpine troops to its fast-moving armored units. So, too, the Italian automotive and armament industries, having produced iconic and noteworthy vehicles during the Cold War and beyond. Among others, these include the AR.76 Campagnola army jeep, the wheeled B1 Centauro, the C1 Ariete main battle tank, the hard-hitting A-129 Mangusta attack helicopter, and the Aermacchi MB-339 light strike aircraft.
The Italian Armed Forces are playable as a stand-alone NATO nation in Wargame: Red Dragon, bringing to the battlefield their unique mix of domestic and foreign material, be it old or new. Fully voiced and featuring 104 new Italian units, 19 new models, and a score of new variants, Wargame: Red Dragon - Nation Pack: Italy boasts one of the most visually up-to-date arsenals of Wargame: Red Dragon.