Warhammer 40,000: Battlesector - T'au
T’au are ready to fight in Battlesector! The young and technologically-advanced race is the latest playable faction in Warhammer 40,000: Battlesector. Fourteen new units are available to extend the Greater Good to all the species of the galaxy.
Pathfinders scout to prepare the battlefield for the Fire Warrior Strike and the Fire Warrior Breacher Teams. Their sophisticated target-painting technology allows them to hit even the most agile of targets. Those Teams are led into war by the Cadre Fireblade, whose presence amongst their ranks inspires them to fight even harder.
The XV8 Crisis Battlesuit Team is an armored elite who is ready to take down anyone who stands in their path, thanks to their wide range of weapons. Nobody is safe from the sneaky assault of the XV25 Stealth Battlesuits, ready to eliminate the targets with the burst cannon or the fusion blaster.
The XV88 Broadside Battlesuit has a high-tech sensor that constantly analyzes enemies on the battlefield, providing the pilot with a myriad of weak spots to exploit.
Enemies don’t have the time to react when the XV95 Ghostkeel Battlesuit approaches them with the Camouflage Field activated.
It’s almost impossible to take the XV104 Riptide Battlesuit down. Its Shield Generator improves its survivability on the battlefield.
The Ethereal is a member of the fifth caste of the T'au species, forming a ruling elite. The Sense of Stone, giving him a nigh-supernatural resilience, and the Zephyr’s Grace, allowing him to swiftly and silently move across the battlefield, make the Ethereal a resilient and inspiring leader.
Strategic and aggressive, the T’au Commander can pilot a hulking heavily armored Enforcer Battlesuit, or a highly maneuverable Coldstar Battlesuit. Equipped with Burst Cannon (Enforcer) or High-output Burst Cannon (Coldstar) and the T’au Flamer. T’au Commanders are the heroes of the T’au Empire and its most effective leaders. As masters of the strategic arts T’au Commanders direct the forces under their command with great skill, allowing them to inflict maximum damage on the enemy.
Every unit features distinctive, finely crafted models and unique special abilities. In addition, access brand new HQ abilities that benefit the entire faction: Seeker Missile Strike, Manta Strike and Orbital Ion Beam.