Warhammer 40,000: Gladius – Adeptus Mechanicus
Do wojny o Gladius Prime dołącza nowa frakcja: Adeptus Mechanicus. To imperium wewnątrz Imperium mające własne plany, własnego boga („Omnissiaha”) i własny fanatyczny cel – pozyskiwanie wiedzy i technologii.
Adeptus Mechanicus, kult Boga-maszyny, czcił Omnissiaha na długo przed przybyciem Imperium na Marsa. Zawsze przestrzegaliście jego przykazań, nigdy nie wątpiąc we własne powołanie, jakim jest pozyskiwanie wiedzy i jej wykorzystywanie w celu dalszego gromadzenia informacji. W tym celu zbudowaliście urządzenia i maszyny, które umożliwiły Imperium podbicie galaktyki 10 000 lat temu i utrzymanie panowania nad nią po dziś dzień.
Jak w przypadku większości kolonii Hive World, Gladius Prime należał do was, zanim wpadł w ręce Imperium. Jego miasta, satelity, odpady – wszystko powstało na skutek marsjańskiej technologii i podlegało wyłącznie Adeptus Mechanicus – to znaczy wam. Kult prowadził potajemnie badania nad Tyranidami, wykorzystując do tego placówkę ukrytą pod popielnymi odpadami.
Jednak teraz placówka została wykryta, wasze oddziały Skitarii rozproszyły się, a obiekty badań uciekły. Musisz odbudować infrastrukturę i odzyskać tajemnice Gladius Prime. Wszystko, aby kontynuować misję w imię Omnissiaha.
Adeptus Mechanicus to imperium wewnątrz Imperium mające własne plany, własnego boga („Omnissiaha”) i własny fanatyczny cel – pozyskiwanie wiedzy i technologii. Choć dostarczają Imperium wiedzy technicznej i naukowej, dysponują również własnymi elitarnymi armiami złożonymi z bionicznie modyfikowanych żołnierzy. Czy to Xenos, czy człowiek – biada temu, kto stanie im na drodze.