Warhammer 40,000: Gladius - Drukhari
“What was it like, back then? Just sheer joy, I’m told. Entire civilizations, rendered down for stimulants. Stars drained dry of their power, for a decade-long soiree. Oh, to have been alive and powerful in the last days of Empire - before She-Who-Thirsts crashed the party…”
Power from Pain: As pain spreads across the battlefield, Drukhari are invigorated, thriving from the suffering. Their units gain additional bonuses depending on their experience level.
Corsair Outposts: The Drukhari rarely venture outside the webway, save to loot realspace resources. Their cities have a reduced growth rate, but it can be improved by controlling more outposts.
Raid from the Webway: The Drukhari strike swiftly from the webway, before vanishing with their plunder. Pay influence to create temporary portals and activate webway gates to move your raiding party across the map.
Raider Fortress: The Aeldari and Drukhari are forever battling over their access to the webway. Found cities on activated webway gates from which you can unleash your forces on Gladius Prime.
Soul Hunger: The souls harvested by the Drukhari are an invaluable resource used for their malevolent schemes. Destroying an enemy unit rewards you with influence that can be traded for economic boosts and combat effects.
Combat Drugs: The Drukhari’s foul Haemonculi render down some captives into powerful stimulants. Infantry units can pay with influence and hitpoints for temporary buffs that allow them to outperform their opponents.
Betrayal Culture: Drukhari are a vicious race, and only a huge display of riches will convince them to serve—as long as it also serves their interests. Drukhari cities have lower loyalty but gathering influence grants more loyalty.
Blade Artists: Blades have an omnipresent place in Drukhari culture, and each commorrite learns this from a young age. Drukhari units get bonus armour penetration in melee.
Raiders tactics: When attacking a new prey world, the Drukhari attack en masse from their specially designed vehicles to land troops as close as possible to the fighting. Drukhari transports are all assault transports and Drukhari infantry units can gain combat bonuses when disembarking.