Warhammer 40,000: Gladius – Escalation Pack
Każda taka jednostka wnosi do swojej frakcji coś nowego: zdolności wsparcia, większą siłę ognia, niszczycielskie moce psyker i nie tylko.
Daemon Engine Forgefiend został opracowany z myślą o likwidowaniu wrogów z daleka. Korpus Forgefiend, przypominający z grubsza centaura, wyposażono w imponujące, wykute w samym piekle podwójne nasadki bojowe będące wypaczoną wersją imperialnego uzbrojenia.
Najczęściej spotykane formy Forgefiend w miejscu głównych kończyn mają dwa piekielne działka automatyczne. To karabiny typu Gatlinga, które z pełną wzgardy dla przeciwników łatwością powalą całe masy wrogich żołnierzy, a nawet lekko opancerzonych pojazdów.
Hive Guard to solidnie uzbrojone bestie wyposażone w niezwykle potężne, symbiotyczne bronie biologiczne. Chociaż Hive Guard nie mają oczu, władają słabymi umiejętnościami telepatycznymi pozwalającymi im postrzegać świat zmysłami pozostałych Tyranidów. Dzięki temu istoty te mają dostęp do bogatego źródła informacji, które przytłoczyłyby nawet najbardziej zaawansowane komputery. Ze względu na ograniczone zdolności umysłowe Hive Guard nie ruszą do akcji, o ile nie otrzymają wskazówek od Hive Mind. Pozbawione instrukcji zastygają w bezruchu i czekają, aż ofiara znajdzie się w ich zasięgu.
Chociaż Tech-Priests poszukują przede wszystkim wiedzy, podlegające im Skitarii Ranger są łowcami rozumnych istot – a w szczególności wrogów Omnissiah. Te niepokonane cyborgi nie spoczną, dopóki nie skończą swojej krwawej roboty. Do działania nieustannie popycha je konieczność odnalezienia przeciwników i dopilnowania, aby zostali zniszczeni. Nie wykonują ataków powietrznych z użyciem Drop Pod ani nie teleportują się nagle w sam środek terytorium wroga. Zamiast tego tropią swój cel przez całe tygodnie, a nawet miesiące, do czasu, aż nieszczęśnik nie będzie w stanie kontynuować ucieczki. Gdy upatrzony cel znajduje się już na muszce, powietrze wypełnia huk i trzask galwanicznej broni, a Skitarii ruszają bezwzględnie do ataku. Tym istotom stale towarzyszy odór porażonych prądem ciał.
Przeciwnicy zauważają obecność oddziału Scoutów dopiero, gdy istoty te powstrzymują ich w gwałtowny i brutalny sposób. Głowy się wykręcają, a wojownicy upadają na ziemię z czaszkami przewierconymi ogniem ze snajperki. Gwałtowne wystrzały ze strzelb powalają przeciwników i tworzą w ich głowach, piersiach oraz plecach krwawe leje. Rozlega się szczęk pistoletów typu bolter, którym towarzyszą huki ostrego, krzyżowego ognia i krzyki wrogów rozrywanych pociskami detonowanymi w chwili wniknięcia do celu. Bezpieczni nie są nawet artylerzyści ani żołnierze posługujący się ciężką bronią. Przeprowadzające zasadzkę Scouty wyskakują z ukrycia, aby siać spustoszenie na tyłach wroga. Gdy oddział Scoutów zdecyduje się przeprowadzić atak, zrobi to całkowicie z zaskoczenia i w nieprzewidzianym miejscu. Ich umiejętności skradania się i spryt są równie zabójcze, co boltery i ostrza, którymi władają.
Jednostka Devil Dog zawdzięcza swoją nazwę przeraźliwym odgłosom, jakie wydaje podczas strzelania. Jest w stanie pokonać opancerzoną jednostkę znacznie przekraczającą jej rozmiary. Wiele załóg jednostek Devil Dog kreuje się na łowców grubej zwierzyny albo pogromców potworów, którzy specjalizują się w niszczeniu pancerzy i wyjątkowo ciężko uzbrojonych oddziałów piechoty. Wróg toczący długotrwałą kampanię przeciwko Imperial Guard w trudnym terenie szybko nauczy się obawiać przygarbionej sylwetki Devil Dog. Ci, którzy nie zdążą nabrać respektu, zobaczą, jak ci agresywni, szybcy i potężni łowcy roztapiają ich pojazdy, zmieniając je w bezkształtną masę.
Zadaniem Ghost Ark jest poszukiwanie pozostałości Necron, które nie mogą się samodzielnie naprawić. Odzyskanymi elementami zajmują się całe rzesze konstrukcji zwanych scarabami, które odbudowują poległe Necrony i przywracają im pełną funkcjonalność. Naprawieni wojownicy są unieruchamiani do czasu wypełnienia Ghost Ark. Gdy to nastąpi, Necrony umieszcza się z powrotem w świecie Tomb World albo rzuca bezpośrednio do walki. Ghost Ark często służą jako konwencjonalne transportowce do sprowadzania posiłków, ale pełny potencjał tych jednostek ujawnia się po uwolnieniu ich mrocznego ładunku. Jednostki Ark krążą za szeregami Necronów i, otoczone szmaragdową łuną energii, naprawiają poległych żołnierzy piechoty jeden za drugim. Wrogowie mogą tylko obserwować z przerażeniem, jak ich próby pokonania Necronów kończą się fiaskiem.
Hornet to niewielki, jednoosobowy statek szturmowy opracowany przez siły zbrojne Aeldari, który służy do szybkich akcji zwiadowczych i ofensywnych. Można je zobaczyć na czele zbrojnych ataków Aeldari albo gdy pędzą przed transportowcami Wave Serpent, często w towarzystwie innych szybkich statków szturmowych takich jak Jetbike lub Vyper. Silnik statku Hornet to prawdziwe cudo – nawet biorąc pod uwagę wysokie standardy Aeldari.
To ulubieniec zarówno Speed Freeks, jak i uziemionych Flyboyz. Jednostki Megatrakk Scrapjets cechuje rakietowe przyspieszenie i imponująca siła ognia, a dodatkowy smaczek to możliwość taranowania wrogów pojazdem, który tak naprawdę jest gigantycznym, odrzutowym wiertłem. Pojazdy te pozwalają byłym orczym pilotom wrócić do mglistych, acz radosnych wspomnień niszczenia wrogów z bliskiej odległości – co często stanowi przyczynę katastrof Flyboyów. Wśród przeciwników rozkwitają eksplozje, rokkity i pociski rażą swoje cele, a strzelający na ogonach Groci sieją spustoszenie za pomocą ogromnych, szczękających giwer – arsenał broni, jakie można przyspawać, przykręcić, przynitować albo przywiązać do Megatrakk Scrapjet, jest naprawdę przerażający.
Tiger Shark to duży statek wykorzystywany w roli bombowca. Jednostki Tiger Shark, często działające jako wsparcie dla kadr T'au Hunter podczas kluczowych operacji, przede wszystkim służą do rozmieszczania dronów – chociaż niedawno widziano je również uzbrojone w naprowadzane pociski. Próby zebrania z pola bitwy uszkodzonych statków Tiger Shark, które przeprowadzało Adeptus Mechanicus, spotkały się z zawziętym oporem sił imperium T'au, a także niektórych członków Inquisition.